‘Het werkt niet!!’
Allereerst: wat rot dat het niet werkt! Pfff…
ICT moet het gewoon meteen en altijd doen en geen kuren vertonen, vind je ook niet?
Hieronder een paar punten om te kijken of het snel te fixen is:
- Inloggen lukt niet
Alleen mensen met bovenmenselijke eigenschappen maken nooit typfouten en onthouden al hun wachtwoorden feilloos, toch? Het lukt mij in ieder geval niet…
Ben je ook maar een mens, knipper dan ff en check toch je spelling nog een keer, of je met het juiste mailadres probeert in te loggen, of vraag een nieuw wachtwoord aan (zie hieronder).
NB: gaat het om het online programma ‘Oplossingsgericht Bijtanken’: heb je op de knop geklikt in de mail om een account aan te maken? Zo niet, dan nog even doen. En het kan daarna een paar minuutjes duren voor je toegang hebt. - Nieuw wachtwoord aanvragen
Klik op ‘inloggen’, dan op ‘Lost your password?’ en dan ‘Request password link’. Je krijgt dan direct een mailtje en kunt een nieuw wachtwoord aanmaken.
! Let op: deze mail komt vrijwel altijd in de spam
De spamfilters houden niet van dit soort algemene wordpressmails, en hier is helaas niets aan te doen 😞 - Het nieuwe wachtwoord aanvragen lukt op een of andere manier niet
Soms is slecht zichtbaar – op de pagina waar je een nieuw wachtwoord moet aanmaken- dat je 2x (direct onder elkaar) je nieuw gekozen wachtwoord moet invullen. - Ik klik op de link voor een nieuw wachtwoord in de mail die ik kreeg, maar er gebeurt niets
Kopieer de link en plak deze in de browser. Gek genoeg werkt het dan vaak wel. - Ik had een link gekregen om een wachtwoord aan te maken maar deze is verlopen
Geeft niets! Doe wat hierboven onder punt 2 staat voor ‘nieuw wachtwoord aanvragen’ en je kunt alsnog bij je modules. - Ik zie geen inhoud van de module en kan niet klikken op ‘start training’
Ben je misschien nog niet ingelogd?
Staat hieronder ‘inloggen’ dan moet je inderdaad nog inloggen (klik op de knop). Staat er ‘uitloggen’ dan ben je wel al ingelogd en is er iets anders aan de hand.
- Ik doe alles zoals het moet maar het werkt allemaal niet!!
Oh sorry! Er kan zeker ook aan onze kant wat mis zijn gegaan.
Neem contact met me op: mail training@solvitas.nl, en dan hoop ik dat we gezamenlijk de ICT ellende kunnen tackelen.
Ik hoop dat het lukt, succes!
Groetjes,
Cora